Moottorin laittoa

Perustiedot on esitelty moottorisivulla.

Päätin ottaa moottorin kokonaan irti kun moottoripukki, vaimenninkumit, sähköt ja akselisto kaipaavat huomiota.

Kansi irti

Moottorin irroitus meni kommelluksitta. Melkein viiteen metriin nostava trukki auttoi moottorin poistossa vaikka ketjutalja olikin nyt mökillä. Mitään kauhean yllättävää ei tullut purkaessa vastaa, mutta aika monesta yksityiskohdasta kävi ilmi että hyvä tämä on tarkistaa (prikkoja puuttuu, venttiilikopan tiiviste puuttui, vesipumpun kannessa ei ollut tiivistettä, sinkki vähemmän yllättäen täysin vaihtokunnossa, vesitila täynnä korroosiotöhnää).

Moottori oli jossain vaiheessa saanut hieman enemmän kosteutta. En ennen purkua edes tajunnut kuinka ruosteessa esim. suuttimen runko oli. Se ei tunnu irtoavan oikein kotikonstein niin päädyin viemään sen nyt suosiolla konepajalle. Samalla kansi oikaistaan ja venttiilit tarkistetaan. Pakoventtiilissä oli hieman korroosiokulumaa, eli luultavasti ainakin se koneistetaan.