Halusin ehdottomasti saada veneen kärryn päälle ja koska valmiin trailerin löytäminen on enemmän tai vähemmän tuuripeliä, niin vaihtoehdoksi jäi itse tekeminen.
Sopiva akseli löytyi kaverin vanhasta lavetti-Sisusta. Valinta kohdistui tuohon etummaiseen trippeliakseliin.
Akselin mukana tuli myös vanhat renkaat, mutta ne saivat rengasliikkeessä täystyrmäyksen huonon kuntonsa takia. Käytettyjä kuorma-auton “varapyöriä” saa kuitenkin hyvinkin sopivasti kun vannekoko on normaali 22,5“. Matalampi 315/70 R22.5 -rengas on varmaankin paras purkkarikärryyn koska näin kuljetuskorkeus jää 2-3 cm matalammaksi kuin 80-profiililla.
Kärryn runko on 100x100x6 RHS:ää. Ei niin kriittisissä paikoissa (sivutukien runko) on 100x100x4:sta kun siitä oli sopivia epämääräisiä pätkiä. Sivun suorien osien pituus on luokkaa 6050 mm. Sivutuet ovat 70x70x4:sta, pituus ~1100mm. Ja niiden sisään tulee 60,3 mm putki (säätövara luokkaa 400 mm).
Takapuskurin (= valot + hitaan ajoneuvon varoituskolmio) saa vedettyä noin 2,5 metriä perästä ulos.
Tämä oli ensimmäinen purjevenekärry jonka olen tehnyt ja näin jälkikäteen pari muutosta voisi tehdä: